Årets musik

Årets album (efter 1 utan inbördes ordning):
1. Arcade Fire - Neon Bible
Jens Lekman - Night falls over Kortedala
The Hives - The Black and White album
Sahara Hotnights - What if leaving is a loving thing
The tought alliance - A new chance
Kristofer Åström - Rainaway Town
M.I.A. - Kala
Daft Punk - Alive

Årets låtar utan inbördes ordning:
Arcade Fire - No cars go
M.I.A. - Paper Planes
Maskinen - Alla som inte dansar
Shout out louds - impossible
Sahara Hotnights - Visit to Vienna
TTA - A new chance
LCD sound system - All my friends
Peter Bjorn and John - The Chills
Jens Lekman - A postcard to Nina
Snow Patrol - Chasing cars
Nelly Furtado feat Timbaland and Justin Timberlake - Give it to me

Album jag hade önskat lite mer av/Borde ha lyssnat mer på/Borde ge en chans till:
Peter Bjorn and John - Writer's Block
LCD Sound system - sound of silver
Hard-fi - Once upon a time in the west
The Go! Team - Proof of youth
Turbonegro - Retox
Erik de Vahl - Oh! My spine

Årets floppar:
1. Nyinspelningen av "Glamorous indie rock and roll" på the Killers nya skiva Sawdust.
2. Att jag inte lyssnat på så mycket ny musik.


Jag har säkert glömt någon låt eller album, men vad gör det. Har i alla fall lyssnat överlägset mest på Neon Bible, riktigt grym skiva, varenda låt är toppen.


Kommentarer
Postat av: Sadde

Ska genast ladda hem de låtar jag inte har, måste givetvis ha din lista på årets hetaste.

2008-01-03 @ 21:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback