Resultat Hammers Hill

Det blev hårt, det blev rättvist och det blev roligt!

Prolog

Överraskningsmoment när inga instruktioner gavs före start. Endast en rullskidskartong låg framför löparna. När lådan öppnades gick startskottet. I lådan fanns 15st kinderägg och instruktionen "Ät, Bygg, Redovisa". Löparna rusade fram och började förbrilt äta choklad och bygga ihop leksaker, hade man tur fick man en färdig leksak och tjänade på så sätt tid. Jocke vann på 20sek och genom 15 bonussekunder landade han på en totaltid av 5 sek. Påsen hade det lite svårare då han fick en klurig byggsats i sitt ägg, tid 3min.

MTB
En tuff bana i anslutning till plättbacken. Individuell start och 1min startmellanrum. Snabbast var Lars Suther, med en imponerande tid, 2.26. Det behövde han då han tappade mycket tid på prologen. Jocke behöll ledningen.

Rullskidor
Gemensam start i skymningen. Blev lite kritiskt i starten då 11 man skulle svänga skarpt vänster in på cykelvägen efter 50m. Snabbast upp var Jocke, tätt före Lars. Jocke således i Solklar ledning inför det avslutande momentet.

Natt-OL
Vissa kom bättre förberedda än andra. Vissa hade varken kompass eller lampa, detta löstes dock genom utlåning. Vissa sprang i shorts och vissa sprang i vit kroppsstrumpa. Startmellanrum 30sek, varannan bana A och B. Arrangören visste inte hur lång tid banan skulle ta, men efter ca. 20min dök de första upp. Erik Rost hade snabbast tid och seglade på så sätt upp som slutsegrare och fick ett par jeans i pris. Jocke hade en tung dag och kom imål efter 50min slit, utan kompass. Det var Jockes första nattorientering, och utan kompass blev det svårt. Men inga sura miner över det.

Sträcktider, WinSplits Online
(sträcktiderna är anpassade så alla fått samma ordning på fjärilen)

Karta, klicka för större (siffrorna var inte fel på tävlingskartan, jag är lite ovän med ocad, även jpg-komprimeringen är jag ovän med)


Totalresultat


52911-55

Kommentarer
Postat av: SOK

Trevlig tävling! När kan man planera in revanschen??

2007-08-22 @ 17:58:23
Postat av: Martin

SOK>> Senare, men det kommer dyka upp när du minst anar det

Postat av: Lothar

Omega manualen är grym. Har bara hunnit bläddra några sidor i den och är riktigt faschinerad. Med tanke på att Opel är ett tyskt märke kan man ana att priset var vigt för mig =)

2007-08-24 @ 22:02:16
Postat av: Anonym

verkar kul!

2007-08-26 @ 22:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback