Händelserik dag

Idag har det hänkt mycket bra grejer.

Dagen började med att jag hann lyssna på förstasträckan av damernas vm-stafett i orientering. Sedan bar det av mot Grängesberg för OL-tävling. Jag joggade igenom öppen 8, gick bra att orientera, gjorde bara två st 15-20sek-bommar på den 5,3km långa banan. Riktig härlig terräng var det dessutom, men jag vill bli hel så jag törs ge full sula i skogen igen. På vägen hem stannde vi till i Ludvika och kollade på målgången av finnmarksturen, Löfgren körde in på en 21a plats som han inte såg ut att vara så nöjd med. Han hade fått punka och tappat 10min och varit sugen på att bryta enligt Malin, så han har åkt starkt annars.

Väl hemma bjöd Jeddan på fika och jag fick se min idol Tirunesh Dibaba sopa hem vm-guldet på 10 000m. Fick även då reda på att Sverige tog två silver på OL-vm. Som om det inte var nog fick jag ett samtal av förbundskaptén Norén som meddelade att jag tagit en plats i landslagets A-grupp. Riktigt skönt, så nu är det mesta på topp, förutom att jag i knappt två veckor till ska gå omkring med ett gips på högerarmen. Ett gips som luktar hockeyomklädningsrum.


Kommentarer
Postat av: Sadde

Härlig dag trots det späckade schemat! grattis till a-truppen!

2007-08-27 @ 11:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback