Jag ska ALDRIG flytta till Stockholm

Idag har jag varit på möte i Stockholm angående mitt exjobb. Klockan 06.40 satte sig jag och Mark på tåget, givetvis blev tåget försenat, 25min. Efter att ha gått och trängts bland massor av människor, åkt tunnelbana till Sundbyberg och längtat efter glesbygden så kom vi tillslut fram till Svenska Orienteringsförbundets lokaler. Där satt vi och diskuterade Oringentidningen, åt lunch och pratade orientering. Jag hann även med att kika igenom lite gamla Skogssport medan Mark visade nya Oringenwebbens funktioner för förbundet. Sen for vi hem...

Självklart fanns det ingen lämplig avgång på tåget hem, så vi fick vänta i en och en halv timme på centralen. Mark plockade upp datorn och började jobba lite, så jag tog en promenad. Jag fick ångest och längtade hem till glesbygden. Jag gick på skivaffär och blev glatt överraskad att Daft Punk-låten Rock'n Roll spelades i högtalarsystemet. Men jag blev sugen på att köpa Firesides Do Not Tailgate för 79:- istället, men kom på att jag vill eha Ny våg av Bear Quartet, men den kostade 169:- så då fick det vara. Tiden rann iväg, jag började gå tillbaka till centralen, en idot klev mig på hälen så jag tappade skon. Jag ville vara i glesbygden. Helst i norrland.

15.44 rullade tåget hemåt, skönt! 18.08 kom vi hem till Borlänge, 18.30 stack jag ut på en löptur, klockan 20.00 fick jag i mig mat. Skönt att vara hemma i glesbygden. Kändes bra att avrunda dagen med stora kontraster, trängsel på tunnelbanestationen vs löpa ensam på tjärnaberget. Jag ska aldrig flytta till Stockholm.


Kommentarer
Postat av: M

Umeå är inte Sthlm

2007-04-04 @ 22:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback